indir-13

Perseverance Rover, Mars’ın Jezero Krateri’nde eskiden bir göl bulunduğunu onayladı

NASA’nın 2020 senesinde Mars’a gönderdiği Perseverance gezgini kızıl gezegen ile ilgili yeni verileri paylaşmaya devam ediyor. Şimdi de gezegende bulunan bir kraterle ilgili tahminleri doğruladı.

7 Ekim Perşembe günü Science dergisinde yayınlanan yeni bir araştırmaya gore Perseverance, topladığı yeni verilerin yardımıyla Jezero Krateri’nin eskiden antik bir göle ev sahipliği yapmış bulunduğunu ortaya çıkardı.

Araştırmaya göre araç, bir nehri oluşturan jeolojik yapılara ulaştı. NASA ve birçok üniversiteden araştırmacılara bakılırsa gezgin tarafından çekilen fotoğraflarda görünen yapılar, kuru bir atmosferde bulunamayacak olan tortu katmanları içeriyor. Bunun sonucunda da Mars’ın eski zamanlarda göllere, hatta Dünya’dakilere benzer dev okyanuslara sahip olduğu ortaya çıkıyor.

Bilim insanoğluı uzun süredir Jezero Krateri’nde bir göl bulunduğunu düşünüyor, ancak kanıtlara ulaşamıyordu. Uzmanlara nazaran bu yeni veriler ile birlikte bu bilinmezlik çözülmüş oldu.

“Gizemi çözdü”

Araştırmanın ortak yazarlarından olan MIT gezegen bilimcisi Benjamin Weiss da yaptığı basın açıklamasında şu ifadeleri kullandı: “Perseverance, herhangi bir yere gitmeden, şu ana kadar bilinmeyen bir gizemi çözdü. Jezero’da göl olduğunu ortaya çıkardı.” Weiss sözlerine şunları da ekledi: “Bu görüntülerden ortaya çıkan en şaşırtıcı şey, Mars’ın dünya benzeri yaşanılabilir bir ortamdan şu an karşılaştığımız haline geçiş icra ettiğini gözlemleyebilmemiz. Görüntülenen kayalar bu geçişin kayıtlarını taşıyor olabilir.” 30 Temmuz 2020’de Mars’a fırlatılan Perseverance Gezgini, Şubat 2021’de Jezero Krateri’ne ulaşmıştı ve araştırmalarına başlamıştı.