indir-5-5

NASA, Mars’ın Yüzeyinin Altında Yaşam Olabilir

Astrobiology dergisinde yayınlanan yeni araştırmaya bakılırsa Mars’ın yüzeyi yaşanılmaz olarak görülse de yüzeyin altındaki ortam, Dünya’daki yeraltı mikroplarının yaşamasını destekleyen koşullara benzer bir duruma haiz olabilir.

Araştırmanın başı ve NASA Jet Propulsion Laboratuvarı gezegen bilimcisi Jesse Tarnas, Scientific American’a verdiği bir demeçte, “Mars’ta yaşam olma ihtimaline haiz en iyi ortam yer altıdır” ifadelerini kullandı.

Bilim insanoğluı, yer altındaki radyoaktif bileşiklerin, hidrojen ve sülfat şeklinde yaşamı oluşturabilecek olan bileşikleri üretmek için su moleküllerini parçalamasının Dünya ile paralellik gösterdiğini ortaya çıkardı.

Mars, tarihin bir kısmında yaşama sahip olmuş olabilir

Uzmanlar, bu vakasın Dünya’daki yeraltı mikroplarını milyonlarca yıldır beslediğini, Mars’tan gelen verilere gore de aynı vakasın Kızıl Gezegen’de de olabileceğini düşündüklerini ifade etti. Gezegende şu an radyoaktivite ile beslenen mikroplar olmasa bile tarihin bir kısmında olmuş olabileceğinden şüpheleniliyor.

Araştırmacılara göre tahminlerinin gerçek olma ihtimalinin güçlenmesi için Mars’ın yeraltı suyunun bulunduğunun kanıtlanması gerekiyor. Eğer yüzeyin çatlaklarında ve gözeneklerinde su varsa mikropların yaşamış olma teorisi desteklenebilir. Rutgers Üniversitesi’nden Lujendra Ojha bunu büyük bir “eğer” olarak nitelendiriyor.

Ojha da Scientific American’a yaptığı açıklamalarda şunları söyledi: “Yeraltı suyunun olduğu yerde yaşam olma ihtimali vardır.”

Bu merak uyandıran yeni araştırma her ne kadar spekülatif olsa da NASA ve diğer uzay ajanslarına Kızıl Gezegen’de meydana getirilen yaşam arayışında nerelere bakmaları gerektiğine dair yeni fikirler sağlayabilir.