Kanser için yeni tedavi yöntemi

Hayfa Üniversitesi’nde yapılan son araştırmalarda ilk defa canlı hücrelerin öldürülmesini içeren bir süreç keşfedildi. Science Advances dergisinde açıklanan inceleme, meyve sineklerindeki hücresel farklılaşma periyodu süresince fagositik hücrelerin sıhhatli canlı hücreleri tüketip yok ettiğini keşfetti. Science Advances yaptığı açıklamada “Fagositlerin katiller olarak işlev görebileceğini bulduk. Fagositik hücrelerin ölü hücreleri yuttuğu ve çözdüğü iyi bilinir. Ancak yeni oluşturulmuş normal hücreleri de öldürdüklerini ilk kere gösteriyoruz. Esasen yeni bir hücre ölümü mekanizması tanımladık. Hayfa Üniversitesi İnsan Biyolojisi Bölümü başkanı ve çalışmanın yazarı Profesör Hilla Toledano, hücre ölümünün mekanizmalarını ne kadar oldukça bilirsek, muhtelif hastalıklarla, bilhassa de kanserle nasıl başa çıkacağımızı o kadar iyi anlıyoruz.” dedi.

Hayfa Üniversitesi tarafınca yapılan araştırma ilk defa öldürücü hücreleri tespit etti

Deri, saç, mide ve testisler de dahil olmak üzere birçok vücut dokusunun kökeni kök hücrelere kadar izlenebilir. Bu güçlü kök hücreler, eskilerinin yerine devamlı olarak yeni hücreler sağlayarak doku yenilenmesini sağlar. Bu süreçte her bir kök hücre, biri gelecekte kullanılmak üzere gizlenen, öteki ise dokuda kaybolan hücrenin yerini almak üzere gelişen iki hücreye bölünür. Vücudun hücre ölümü adı verilen köklü ve oldukça mühim bir mekanizması vardır. Normal şartlar altında hücreler, ciddi bir mutasyon meydana geldiğinde veya amaçlarına hizmet ettikten sonrasında kendilerini yok etme yeteneğine sahiptirler. Meyve sineklerini inceleyen araştırmacılar, ilk aşamada fagositlerin yeme yeteneklerini engelledi ve dokuda ölü hücre bulamadılar. İkinci aşamada, araştırmacılar canlı dokuyu takip etmek için gerçek zamanlı görüntüleme kullandılar ve progenitör hücrelerin fagosit tarafınca canlı olarak yutulduğunu ve sadece o vakit ölüm periyodunun başladığını keşfettiler. Araştırmadan elde edilen neticeleri anlatan Profesör Toledano, “İlk defa tamamen normal hücrelerin öldürülmesini gerektiren bir süreç bulduk. Bunun niçin bulunduğunu hala bilmiyoruz. Belki de bu süreç, organizmanın ömrü boyunca işlevsel bir kök hücre popülasyonunu sürdürmek için besinleri sağlamayı amaçlamaktadır.” dedi. Açıklamalarına geçindiren Profesör Toledano, bu keşiflerinin kanseri yenmeye de yardımcı olabileceğinin vurguladı.

Kanser için yeni tedavi yöntemi