Hastalık tespitinin yeni yolu: İnsan gözyaşı

Duygusal hastalıkları olan insanlar çoğu zaman ağlar. Bu genellikle keder, korku ve hatta öfke de dahil olmak suretiyle duyguların bir ifadesidir. Ama ya hem de fiziksel sağlığımızın bir göstergesi ise? ACS Nano’da gösterilen bir araştırmaya bakılırsa bilim adamları, bir ferdin gözyaşlarının rahatsızlıkları teşhis etmek için kullanılabileceğini öğrendi.

ITEARS projesi yardımıyla hastalık tespitlerinde artık insan gözyaşı kullanılabilecek

Araştırmacılar vücudumuzun hücresel sinyallerinin gözyaşı ismi verilen küçük malumat keselerinde iletildiğini keşfettiler. Eksozom olarak da malum gözyaşları, hastalık göstergeleri içeren diğer vücut sıvılarına benzer. Kan ve idrar, hastalıkların varlığını test etmek için yaygın olarak kullanılır. Ve bu çalışmaya gore artık insan gözyaşları da kulanılabilecek.

Hastalıklar artık gözyaşlarıyla tespit edilecek

Wenzhou Tıp Üniversitesi tarafınca yürütülen çalışmaya nazaran gözyaşları doktorlara hastalar ile alakalı yeni bir bakış açısı sunabilecek. ITEARS adını verdikleri çalışmada, insanların hastalıklarının daha güvenilir ve rahat tespit edilmesi amaçlanıyor. Hızlı İzolasyon Sistemleri ile Birleştirilmiş Gözyaşı Eksozomları Analizi anlamına gelen iTEARS deneyi için araştırmacılar ancak birkaç damla gözyaşı topladı. Daha sonra numuneyi filtrelemek ve bulgularını okumak için beş dakikalığına nano gözenekli membranlar kullanan bir makineye konuldu. Birkaç göz koşulunun gözyaşlarında belirgin desenler bıraktığını keşfettiler. Aslında araştırmacılar çalışmanın derinlerine indikçe, diyabetin evrimini bile takip edebileceklerini ortaya çıkardılar. Harvard Tıp Okulu’ndan çalışmanın yazarlarından kabul edilen Luke Lee’ye göre, grup araştırmayı daha da ilerletmeyi ve gözyaşı kullanarak depresyon ve öteki zihinsel durumlara fer tutmayı amaçlıyor.

Hastalık tespitinin yeni yolu: İnsan gözyaşı