En hızlı büyüyen kara delik bulundu

Her türlü maddeyi ve ışığı kendisine çekebilecek kadar güçlü bir çekim alanı olan ve kütleleri fazlaca büyük olan kara delikler, günümüzde hala gizemini koruyor. Avustralyalı astronomların liderliğini yaptığı bilim insanlarından oluşan bir ekip, son dokuz milyar senenin en hızlı büyüyen kara deliğini keşfettiklerini duyurdu.

Saniyede Dünya büyüklüğünde alanı yutuyor

Kara deliğin her saniyede Dünya büyüklüğünde bir alanı yuttuğu açıklandı. Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) kara deliği uzayda belirli nicelikteki maddenin kendi içine doğru çöktüğü bir bölge olarak tanımlıyor. Araştırmaya öncülük eden ekibin lideri Dr. Christopher Onken, “İnsanlar ortalama 60 yıldır bu tür keşifler yapmaya çalışıyor, fakat bu kara delik büyük ihtimalle Samanyolu’na çok yakın olduğundan fark edilememiş olabilir. Samanyolu’nda o denli çok yıldız var ki tespit ettiğiniz tüm maddelerin takibini yapabilmek basit olmuyor.” diye konuştu. Son keşfedilen kara deliğin, Samanyolu’nun merkezindeki Sagittarius A* adında olan kara deliğe kıyasla 500 kat daha büyük olduğu belirtildi. Dünyadan 26 bin ışık yılı mesafedeki Sagittarius A* Güneş’in nerede ise 4 milyon katı kütleye sahip.

En hızlı büyüyen kara delik bulundu