DeepMind, bilimin bildiği hemen hemen her proteini katalogladı

Alphabet’in DeepMind bölümünün öncelikle 2018’de geliştirdiği ve Temmuz 2021’de halka aleni olarak yayınladığı AlphaFold Protein Yapısı Veritabanı programı kullanılarak bitkilerde, bakterilerde, hayvanlarda, insanlarda bulunan 200 milyondan fazla proteinin 3D yapılarının yer almış olduğu aleni kaynaklı bir veritabanını yayınlandı.

Bilinen bütün protein yapıları gösterildi

Başlangıçta 100.000 bilinen protein yapısı üstünde eğitilen sistemin milyonlarca diğer proteinin yapılarını tahmin etme yeteneği geliştirildi. Geçtiğimiz sene Temmuz ayında içersinde insan proteinlerinin yaklaşık %98’i de dahil olmak suretiyle toplamda 350.000’den fazla protein yapısını içeren ilk AlphaFold Protein Yapısı Veritabanı halka sunuldu. DeepMind ekibinin yayınladığı yeni bir gönderiyle Avrupa Biyoinformatik Enstitüsü ile müşterek olarak gerçekleştirdikleri çalışmaların sonucunda AlphaFold Protein Yapısı Veritabanını ortalama 214 milyon yapıyı içerecek biçimde güncelledikleri duyuruldu. Gönderiye bakılırsa veri tabanı artık bilimde bilinen derhal derhal her proteini kapsıyor. Şimdiye kadar 190 ülkedeki 500.000’den fazla bilim insanı araştırmalarında faydalanmak suretiyle veritabanına erişim sağlamış oldu. Veritabanı, hastalık tedavileri, aşılar, antibiyotik direnci ve hatta plastik kirliliği şeklinde mevzular için çalışmalara yeni bir kaynak sunacak. 25 terabayttan fazla veriden oluşan 200 milyondan fazla yapının tümü, Google Cloud Public Datasets vasıtasıyla toplu olarak indirilebilecek.

DeepMind, bilimin bildiği hemen hemen her proteini katalogladı