Avrupa Uzay Ajansı, 2 milyar yıldızın verilerini yayınladı

Samanyolu Galaksisi içindeki milyarlarca yıldızı incelemek amacıyla 20 Kasım 2013 tarihinde Avrupa Uzay Ajansı (ESA) tarafından fırlatılan Gaia uzay aracı, galaksimiz içinde araştırmalarını sürdürüyor. Avrupa Uzay Ajansı, Samanyolu Galaksisi’nin doğru ve eksiksiz haritasını oluşturmak amacıyla Gaia misyonu kapsamında topladığı yaklaşık 2 milyar yıldıza ilişkin veriyi yayınladı. Verilerin, gök bilimciler tarafınca yıldızların doğum ve ölümlerinden yola çıkarak, Samanyolu Galaksisi’nin yıllar içinde nasıl değiştiğini anlamalarına yardımcı olacağı kaydedildi. ESA tarafınca piyasaya çıkan 2 milyar yıldızın yaşı, kütlesi, sıcaklığı ve kimyasal oluşumlarına yönelik yeni bilgilerin, hangi yıldızın başka bir galaksiden Samanyolu’na göç ettiğini belirlemede de kullanılabileceği açıklandı.

800 binden fazla dosya var

Gaia verileri, yıldızların yanı sıra Güneş sistemindeki gezegenler, asteroitler ve diğer nesneler hakkında da 800 binden fazla dosya içeriyor. Öte taraftan Gaia misyonu ile bilgi edinilen yıldızların galaksideki yıldızların yalnızca yüzde birini oluşturduğu belirtiliyor.

Avrupa Uzay Ajansı, 2 milyar yıldızın verilerini yayınladı