indir-4-4

Arjantin’de 100.000 Yıllık Vampir Yarasa Kalıntıları Bulundu

Ameghiniana isimi akademik dergide yayınlanan bir araştırmada Arjantin’de bir mağarada desmodus draculae isminde bir yarasa türünün çene kemiklerinin bulunmuş olduğu açıklandı. Araştırmacılara gore bulgu, bu şaşırtıcı hayvanların zamanı hakkında informasyon edinilmesine ve niçin yok olduklarına dair ipuçları sağlayabilir.

Yarasalar oldukça çeşitli hayvanlardır. 50 milyon yıl önce ortaya çıktığı düşünülen bu hayvanlar malum tüm memeli türlerinin ortalama olarak yüzde 20’sini oluştururlar. Şundan dolayı de fosil kayıtlarının yarasalarla bulunduğunu ve bu biçim keşiflerin onların evrimsel tarihlerini ve çeşitlilik haritalarını çıkarmada önemli veriler sağlayabileceğini söyleyebiliriz.

Arjantin’deki Miramar doğa Bilimleri Müzesi Paleontoloji Laboratuvarı’ndaki araştırmacı Mariano Magnussen vampir yarasalar hakkında, “Onlar Kont Drakula efsanelerinde geçen tek merak uyandırıcı yarasa ailesidir. Ancak gerçek hayatta onlar, hayvanların kanıyla birkaç dakika boyunca hastalık vermeden beslenen barışçıl hayvanlardır. Tek kötü yanları enfekte olduklarında kuduz yâda başka hastalıkları bulaştırabilmeleridir” ifadelerini kullandı.

Bilinen en büyük vampir yarasa

Araştırmacılar, 1400 yarasa türünden bir tek üçünün vampir yarasa (bir tek diğer canlıların kanıyla yaşayabilen) olduğunu belirtiyor. Sadece cenup ABD’da bulunan bu üç türün birbiriyle yakından ilişkili olduğu ve hepsinin ortak bir atadan oluştuğunu ifade ediyor. Araştırmacılara gore elde edilen fosiller, günümüz türlerinin nasıl hayatta kalabildiğinin anlaşılabilmesine yardımcı olabilir.

Malum en büyük vampir yarasa olan desmodus draculae ilk kere 1988 senesinde tanımlanmıştı. Bu yarasaların ona en yakın büyüklükteki yarasadan %30 daha büyük olduğu düşünülüyor. Araştırmacılar çene kemiğinin bulunduğu mağaranın yarasanın yaşadığı dönemde bir yuva olarak kullanıldığını düşünüyor. Ayrıca, bu dev yarasaların kemirgenler ve geyiklerle beslendiğinin düşünüldüğü; sadece daha büyük hayvanlarla da beslenmiş olabileceği de açıklamalar arasında yer alıyor.

Son olarak, bulunan fosilin bölgenin eski iklimi hakkında yeni bilgiler ortaya koyabileceği söyleniyor. Araştırmacılar, bölgedeki iklimin 100.000 yıl önce bugünkünden çok daha farklı bulunduğunu, bu nedenle değişen iklim ve av bulamaması sebebiyle vampir yarasa türünün neslinin tükendiğini düşünüyor.