indir-10-6

Amerika’da 23.000 Yıllık İnsan İzlerine Rastlandı

Perşembe günü Science dergisinde yayınlanan yeni bir araştırma, ABD’nin New Mexico eyaletinde keşfedilen ayak izlerinin ABD kıtasında bulunan insanların bilinenden çok daha önce de orada bulunmuş olduğunu gösterdi. Araştırma, Cornell, Bournemouth Üniversitesi, Ulusal Park Servisi, ABD Jeolojik Araştırması ve Arizona Üniversitesi’nden bilim insanları ile gerçekleştirildi. White Sands’taki ayak izleri ise parkta yöneticilik icra eden David Bustos tarafından keşfedildi. Araştırmacılar, parkta bulunan izlerin, 23.000 yıllık olduğunu ve kıtadaki en eski insan faaliyetinin kanıtı bulunduğunu ifade ediyor.

ABD Jeolojik Araştırması’ndan uzmanlar, ayak izlerinin üstündeki ve altındaki tohum katmanlarını radyokarbon yöntemi kullanarak tarihlendirmeyi başardılar. Bunun sonucunda da izlerin, ortalama olarak 23.000 senelik ve Son Buzul Maksimum vaktinden olduğu anlaşıldı. Bundan önce bilinen en eski insan faaliyetinin ise 16.000 yıl önce olduğu düşünülüyordu.

İzler çocuklara veya gençlere ait

Bilim insanları nazaran bu izler o dönemdeki yaşamın iyi mi olduğuna dair ipuçları sağlıyor. Ayak izlerinin boyutlarına bakılmış olduğunda da bunların çoğunluğunun erişkinlik dönemindeki gençlere veya çocuklara ait olduğu düşünülüyor. Ayrıca bölgede, mamut, dev yer tembel hayvanı, kurt benzer biçimde hayvanların da izlerine rastlandı.

Araştırmacılardan Sally Reynolds da bununla ilgili, “Bulduğumuz izler, bizlere nesli tükenmiş hayvanlarla insanların iyi mi olduğu mevzusunda önemli bilgiler sağlayabilir. Buradaki yaşamı bir tüm olarak görebiliriz ve bölgenin daha büyük bir resmini oluşturabiliriz” ifadelerini kullandı. Uzmanlar, bu önemli keşfin insanların Amerika’daki yaşamlarının nasıl bulunduğunu anlamada önemli bulgular sağlayabileceğini düşünüyor.